تایید طلبی در کودکان

تایید طلبی در کودکان آسیب های زیادی به همراه دارد. تایید و تصدیق در حکم یک داوری تخدیر کننده است. پدر و مادر اغلب در نقش تشویق کننده و ترغیب کننده ظاهر می شوند. به خصوص وقتی پدر و مادر از یک پاداش شرطی استفاده می کنند. با این کار صحنه را برای معتاد به تایید شدن فرزندانشان آماده می کنند. این گونه است که در نزد کودک کم سال، راضی کننده صورت خارجی پیدا می کند و اختلال تایید طلبی کم کم در کودکان شکل می گیرد. پدر و مادر موجودات به شدت قدرتمندی هستند که کنترل همه امور را بدست دارند. آن ها هستند که می توانند مهر و عشق و حمایتشان را ارزانی کودک کنند.

بچه ها از همان زمان کودکی می آموزند که چهره های متبسم و صداهای خوشایند نشانه مهر و عشق و احساس امنیت خاطر و ایمنی هستند. مشکل زمانی بروز می کند که کودک متوجه می شود که تنها اگر خوشایند پدر و مادرش ظاهر شود از مهر و عشق آن ها برخوردار می شود.

نقش پدر و مادر در اختلال توجه طلبی

بخش قابل توجهی از مبتلایان به بیماری راضی کردن دیگران پدر و مادر الکلی داشته اند. بچه ها در شرایط داشتن پدر و مادر الکلی با موقعیت های دشواری مواجه می شوند که زمینه ای برای به وجود آمدن اختلال تایید طلبی در کودکان است. در نظر کودک کم سال پدر و مادری که به شدت الکلی می شوند مرتب روحیه شان تغییر می کند. ممکن است مادر در صبح و بعدازظهر که هنوز الکل ننوشیده است زنی مهربان باشد و به وظایف مادری خود عمل کند. اما وقتی شب هنگام الکل نوشیدن ممکن است نتواند به فرزندانش محبت کند و نیازهای آنان را برآورده سازد.

دنیای الکلی ها برای کودکان مکانی پر از ابهام و سردرگمی است. در این شرایط بچه ها احساس می کنند که مسئولیتی در قبال پدر و مادر خود دارند. با آن که بچه ها هنوز کم سال هستند و نمی توانند به درستی استدلال کنند. میخواهند بدانند که چه عامل یا کدام عوامل سبب شده اند که پدر و مادرشان الکل بنوشند.

به وجود آمدن تایید طلبی در کودکان

بچه ها ممکن است به این نتیجه برسند که اگر پدر و مادرشان با یکدیگر خوب بودند و از فرزندانشان رضایت داشتند؛ برای آرام کردن خود الکل نمی نوشیدند. لزوما همیشه تایید طلبی در کودکان ناشی از وجود خانواده های بد عملکرد نیست. در بعضی از خانواده ها پیوند محکمی میان والد و کودک هست. اما کودک حالا در نقش یک بالغ هنوز احساس می کند که باید پدر و مادرش را راضی کند. اگر هنوز هم می خواهید برای رسیدن به تائید و تصدیق پدر و مادرتان مطابق انتظارات آن ها رفتار کنید؛ احتمالا در معرض یک سناریو قرار گرفته اید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *